
Välkommen till vår pressida
Nyheter

2025-11-17
Julglappet: Vi vill hellre få än ge en second hand-julklapp
En ny rapport från Sellpy, framtagen i samarbete med Svensk Handel, visar att många är öppna för att fira jul på ett cirkulärt sätt. Undersökningen, som genomfördes bland Sellpys kunder, visar att nästan alla gärna tar emot en begagnad julklapp – men färre vågar ge en. Hela 92,3 procent kan tänka sig att få en second hand-julklapp, men endast 86,1 procent säger att de själva skulle kunna ge bort en. Den skillnaden kallas i rapporten Julglappet.

2025-09-24
Most Searched Report 2025 – så söker svenskar second hand just nu
Svenskarna fortsätter att forma trenderna på andrahandsmarknaden. I Sellpys Most Searched Report lyfts de mest eftersökta varumärkena, kategorierna och mikrotrenderna från de senaste 12 månaderna fram – och rapporten visar tydligt hur både mode, kultur och samhällshändelser påverkar våra second hand-sökningar.

2025-04-14
Sellpy lanserar exklusiv pop up- butik på NK
Sellpy, Nordens största online plattform för second hand, tar nu ett kliv in i den fysiska handeln med sin första pop up-butik på anrika Nordiska Kompaniet (NK) i Stockholm. Mellan den 23 - 29 april får kunderna en exklusiv chans att uppleva ett väl kurerat sortiment från Sellpy i en inspirerande butiksmiljö, där cirkulärt mode och high fashion möts.

2024-11-27
Svenskar föredrar secondhand julklappar för hållbarhet och unika gåvor
Sellpys nya kundundersökning visar att svenska kunder i allt större utsträckning är villiga att ge och ta emot second hand-julklappar. Hållbarhet, unika gåvor och prisvärdhet är bland de främsta anledningarna till denna förändring i julklappstraditionen.

2024-10-04
10 years of Sellpy
The idea of Sellpy was born 10 years ago in Michael Arnör's parents' room when the founder returned from his studies abroad and discovered many things in his room that he wanted to sell. Together with his friends Oskar Nielsen and Philip Gunnstam he founded Sellpy - A unique circular business model, which enables for a sustainable, modern and personal customer offer and experience.

2024-07-11
Sellpy in Exclusive Artist Collaboration – Sellpy Upcycled 2.0
Utilizing resources to the fullest is part of Sellpy's DNA. We are therefore pleased to launch the new Sellpy Upcycled collaborations – exclusive collections created by upcyclers, artists, and designers. This initiative redefines sustainable fashion and gives a second chance to items that are no longer in use. The collaboration aims to make it easier for creative individuals to source materials from Sellpy, thereby extending the lifespan of used garments and spreading upcycling to a broader audience.
Om Sellpy
Sellpy grundades år 2014 och erbjuder en enkel tjänst att sälja produkter som inte längre används och på så vis ge produkter en ny chans. Målet är att möjliggöra för alla att leva cirkulärt så att vi kan minska utsläppen och säkerställa en bättre framtid. Sellpy har hittills sålt över 25 miljoner varor och är tillgängligt i 24 marknader genom hemsidan och Sellpy-appen.



