Har du frågor eller behöver du hjälp? Vi löser det.

Frågor och svar

Handla med Sellpy

Om du ångrar ditt köp kan du returnera varan inom 30 dagar, förutsatt att ID-lappen är kvar och varan är i samma skick. Returen kostar 59 SEK i frakt och anmäls via ordern på din Sellpy-profil. Fraktsedeln får du efter det som QR-kod samt PDF. Återbetalning sker inom 14 dagar från att vi mottagit varan på vårt lager. Du får en bekräftelse via mail när returen har behandlats och återbetalning sker inom 3 dagar därefter.

Du anmäler en reklamation via dina ordrar på din Sellpy-profil. Välj den vara du vill reklamera och följ instruktionerna. Du får svar från oss inom 1-2 vardagar. Skicka inte tillbaka varan innan du fått vårt svar. Om ditt paket har försvunnit eller skadats under transporten till dig, kontakta vår kundtjänst.

Din beställningsleveranstid finns vid kassan och på din ordersida. När paketet lämnats till fraktbolaget kan du spåra det hela vägen till dig. Du ser den beräknade leveranstiden i varukorgen innan du slutför köpet och i din orderbekräftelse. Din order skickas med det leveranssätt du valt vid betalning.

Sellpy Credits används som betalmedel på Sellpy och kan anskaffas genom att växla in sin försäljningsandel (5% extra att shoppa för) eller köpa ett presentkort. En Sellpy Credit är värd 1 SEK och de är giltiga i ett år.

Om din order saknas eller blivit skadad under transporten till dig kan du självklart anmäla detta till Sellpy. Vi kommer att undersöka vad som hänt tillsammans med fraktbolaget och återkomma med en lösning. Kontakta vår kundtjänst för att bli hjälpt, använd chatten för snabbast hantering.

Har en enskild vara blivit skada eller saknas när order levererats till dig, registrera en reklamation via din Sellpy-profil. När vi granskat din reklamation får du återkoppling via e-post.

Sälj med Sellpy

Sellpy tar hand om hela försäljningsprocessen för dina varor - så att du inte behöver göra det. Allt du behöver göra är att beställa vår blå Sellpy-påse, packa den med saker som du vill sälja och skicka tillbaka Sellpy-påsen till oss.

Du skickar den packade Sellpy-påsen till oss via antingen upphämtning hos dig eller via ett postombud, beroende på var du bor. Upphämtningen kostar inget när den bokas.

När du köper en Sellpy-påse för 29 SEK ingår utskick och upphämtning. För varor som säljs för under 500 SEK får du 40% av värdet. För varor över 500 SEK får du 70% av beloppet över 500 SEK, vilket innebär att du får mer tillbaka ju dyrare varan är. Annonskostnaden är alltid 12 SEK per vara.

Vi värderar alla varor du packat ner. Varor som är hela, rena och kan säljas för mer än 50 SEK läggs ut till försäljning. Du meddelas om varor som sorterats ut och ska skickas till våra återvinningspartners. Inom 3 dagar kan du begära en ombedömning av dessa varor. Vi granskar dem igen med extra information från dig. Om varan fortfarande bedöms som ej säljbar, kan du få den hemskickad.

Du kan alltid ändra innehållet i din annons. Klicka på annonsen och välj "Ändra" för att uppdatera eller lägga till information. Om du vill att vi gör ändringar, som till exempel nya foton, kan du skicka en ändringsförfrågan via annonsen. Vi kontaktar dig när det är klart, och du kan granska annonsen på nytt.

Ja! Du kan få tillbaka varor när som helst så länge de inte har sålts eller skänkts till våra återvinningspartners. För att få tillbaka varor som är till försäljning, avbryt försäljningen på varans annons och betala annonskostnaden samt returfrakten.

Handla och sälj med Sellpy Circle

Sellpy Circle är vårt sätt att göra det enkelt för alla att leva cirkulärt. Med Sellpy Circle kan du enkelt sälja ett tidigare köp från Sellpy och få en större del av försäljningen.

Du kan tyvärr inte sälja via appen, men du gör det enkelt från din Sellpy-profil på webben. Under “Köpta varor” hittar du dina tidigare köp. Klicka på “Sälj med Sellpy Circle” för den aktuella varan och följ instruktionerna. Alla varor som inte har returnerats eller reklamerats kan säljas av dig.

Säljaren till din köpa Circle-vara förväntas skicka paketet inom 10 dagar. I samband med att paketet lämnats in av säljaren får du ett meddelande om detta via din Sellpy-profil och via din Postnord-app. Sellpy Circle varor skickas direkt från säljaren och kommer därför inte att fraktas tillsammans med andra varor du köpt på Sellpy.se.

Ändrar du dig kring ditt köp och vill returnera varan är du välkommen att skicka tillbaka den till oss förutsatt att varan är i samma skick som när du köpte den. Vi tar hand om returen och du behöver inte ha någon kontakt med säljaren. Returrätten gäller 30 dagar från att du hämtat ut paketet.

Motsvarar varan som köpts via Sellpy Circle inte dina förväntningar har du självklart reklamationsrätt. Säljaren har 5 dagar på sig att återkoppla kring din reklamation, hör vi ingenting från säljaren godkänns den automatiskt. Exempel på anledningar för reklamation är exempelvis, ej utskriven defekt, felskriven annons, eller om varan gått sönder i frakten.

Kontaktuppgifter

Chatta med oss
Snabbast svar

Vår kundtjänst finns här för att hjälpa dig!

Öppet helgfria vardagar 9-17

Ring oss

Ha ditt order-id eller din försäljning redo.

+46 8 446 830 92

Öppet helgfria vardagar 9-15

Starta ett mejlärende

Beskriv vad du behöver hjälp med och inkludera ditt order-id eller vilken försäljning det gäller.

kundtjanst@sellpy.se

Svarstid 3-4 vardagar